زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی
نوشته شده توسط : سارا باباپور

داوطلبان گرامی که قصد ثبت نام در آزمون نظام مهندسی را دارند همانطور که می دانید آزمون نظام مهندسی برای فارغ التحصیلان رشته های مهندسی معماری ، مهندسی عمران ، تاسیسات مکانیک ، تاسیسات برق ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک جهت دریافت پروانه نظام مهندسی برگزار می شود. با توجه به اینکه آزمون نظام مهندسی هر سال دروبار انجام می شود و در سال های گذشته زمان برگزاری آن متفاوت بوده بنابراین داوطلبان گرامی باید نهایت دقت را داشته باشند تا در زمان مشخص و تعیین شده اقدام به زمان ثبت نام و برگزاری آزمون نظام مهندسی 96 - 97 را داشته باشند. 



مراحل و نحوه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی

داوطلبان برای اجام ثبت نام خود باید مراحلی را طی کنند در ابتدا باید به سایت مطالعه دستورالعمل آزمون - پرداخت هزینه آزمون ( اینترنتی) مراجعه کنید بعد از ورود به سامانه و انجام ثبت نام باید از فرم ثبت نام خود پرینت بگیرند داوطلبان دقت داشته باشند که عضویت در سایت نظام مهندسی استان اختیاری است.داوطلبان باید درتکمیل فرم ثبت نام باید دقت نمود، در صورت نیاز به تغییرات می بایست به سازمان نظام مهندسی استان مراجعه کنند در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با تغییرات ویا داشتن مشکل در امر ثبت نام می توانید با مشاوران سامانه صدای مشاور در ارتباط باشید. 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید 
تماس از تلفن ثابت سراسر ایران بدون گرفتن کد : 9099071611 
تماس از موبایلهای همراه اول بدون گرفتن صفر اول : 99225595
پاسخگویی 8 صبح تا 12 شب (حتی ایام تعطیل)

 

 

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون نظام مهندسی 96 - 97

 

شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی

نکاتی که در هنگام ثبت نام باید به آن دقت داشته باشند. همانطور که می دانید آزمون ورود به حرفه مهندسان را وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان سنجش برگزار می شوند، آزمونها در رشته های عمران(نظارت، اجرا ،محاسبات)- معماری(نظارت ،اجرا ، طراحی)- تاسیسات مکانیکی- تاسیسات برقی- شهرسازی- نقشه برداری- ترافیک برگزار میشود. داوطلبان دقت داشته باشند سنوات کاری کاردانی به ازای هر 5 سال معادل یک سال سنوات کاری کارشناسی حساب می شود. برای کارشناسی های ناپیوسته می بایست ، عنوان کارشناسی و کاردانی یکی باشد ( هم عنوان باشند). داوطلبان دقت داشته باشند جهت اطلاع از هم عنوان بودن رشته ها به اداره کل راه و شهرسازی استان خود مراجعه کنید. برای کارشناسی های ارشد می بایست ، عنوان کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی باشد.....

 

- سابقه کار از تاریخ فارغ التحصیلی لیسانس باید 3 سال تمام باشد.

- سنوات کاری کاردانی از فارغ التحصیلی کاردانی تا فارغ التحصیلی کارشناسی می باشد.

- سنوات کاری کاردانی برای آزمون محاسبات عمران و طراحی معماری محسوب نمی شود.

- حداقل سوابق کاری جهت آزمون مهندسان ( دکترا: 1 سال ، کارشناسی ارشد: 2 سال، کارشناسی: 3 سال)است.

- عتبار قبولی در آزمونهای نظام مهندسی حداکثر 4 سال از تاریخ آزمون می باشد.

- رشته های اصلی تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهر سازی، نقشه برداری و ترافیک با یک آزمون میتوانند صلاحت نظارت و طراحی را اخذ کنند.

- آزمونها به صورت تستی (60 سوال با نمره منفی) (به جز آزمون طراحی معماری) و به صورت کتاب باز می باشد.

- حد نصاب قبولی در آزمون 50 درصد یعنی 30 سوال درست از 60 سوال می باشد.

 

 

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

 داوطلبانی که موفق به ثبت نام شده اند دقت داشته باشند که پرینت کارت شناسایی آزمون چند روز قبل از برگزاری آزمون امکان پذیر می باشد. آزمونها با همکاری شرکت خدمات آموزش سازمان سنجش- دانشگاههای معتبر کشور- افراد حقیقی و حقوقی با تجربه و شاغل در حرفه مهندسی ساختمان و آشنا به مقررات ملی، برگزار می شود. داوطلبان در صورت داشتن هرگونه  اعتراض به اشتباه بودن بعضی از سوالات یا دو گزینه ای بودن آنها اعتراضات را کمیته تخصصی هر رشته بررسی می کند. در صورت پذیرش اعتراض ، مستقیما امتیاز آن سوال بین سوالات دیگر سرشکن می شود و در غیر این صورت اعتراض به کمیته های تجدید نظر و نهایی هر رشته احاله می شود و رای کمیته نهایی غیرقابل تغییر بوده و عینا جهت اعمال درپاسخنامه ابلاغ می شود کمیته های تجدید نظر مرکب از اساتید برجسته و حرفه ای در رشته های مربوطه هستند.

 منبع: زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

   

 

 





:: برچسب‌ها: زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ,
:: بازدید از این مطلب : 1069
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: